Nå fryser ikke nissebarna på hendene mer

I dag fikk nissebarna knapper og hekte på klærne sine. De var ferdigstrikket til julaften men jeg måtte ut på nyåret og få tak i tilbehøret. I tillegg så syntes jeg at nissebarna burde ha votter på seg, så nå har jeg strikket det til dem også.

Nissenes klær er strikket i Pt5 garn, og av restene som ble igjen har jeg begynt å strikke sokker til meg selv. Siden dette er typiske julefarger, tenkte jeg først på et par julesokker, men etter hvert så fikk de litt tradisjonelle norske motiver isteden. Når garnrester skal deles på 2 og man ikke orker å måle ut og dele større mengder garn, så må begge strikkes mer eller mindre samtidig. Først var jeg redd for å få for lite rødt garn, men nå ser det heller ut som jeg ikke klarer å bruke opp alt det røde på leggen. så da må jeg finne på noe annet til «resten».

~ av wia123 den januar 16, 2011.

3 kommentar to “Nå fryser ikke nissebarna på hendene mer”

  1. Det er bra du tar vare på nissebarna så de ikke fryser. De var skikkelig nusselige da.

  2. For noen flotte nisser!
    Jeg har visst noen liggende også, som burde fått klær på seg…. Dine ble uansett supre!

  3. Flotte sokker!

Legg igjen en kommentar

 
