Rosa VM-genser

Jeg klarte det! Endelig fikk jeg montert ferdig Veslas genser. Maskestingene på ermene ble sydd i går og i dag. Så ble de dampet og ermene sydd i. Her er mottakere. Gensern er strikket i str S, så dette er første gang vesla får et «voksent» plagg.

Genseren er strikket i orginalgarnet Falk, men jeg har brukt en annen fargekombiasjon enn de i mønsteret.

Mænsteret er en kombinasjon av det til modellen med rund hals og det til modellen med glidelås.

Det var et tiltak å komme igang med alle maskestingene på ermene. Ble brukbart fornøyd til slutt. Denne gangen har jeg ikke klipt opp til ermene, men målt ut og strikket frem og tilbake.

Genseren er strikket på pinner 3,5. Liker bedre å strikke Falk på pinner 3 og gå opp på mønsterstrikken. Genseren ble nå ferdig med minimal margin for VM starter vel om 3 dager!

~ av wia123 den februar 20, 2011.

4 kommentar to “Rosa VM-genser”

  1. Aha den ble lekker!!!
    SPINN gleder meg til VM eg!!

    Kos deg og ha en herlig søndag!

    Go`klem

  2. For en tempo på deg, og så mye flott du har og skal lage. Kjente virkelig inspirasjonen komme her, og den har vært savnet.
    Flott VM-genser.
    Jobber du i vinterferien?

  3. Herlig fargekombinasjon! Bra du minnet meg på at VM starter snart, for eldstemann sin VM-genser er ikke helt ferdig. Monteringa gjenstår… Skal fortsette med det i kveld.

    Ha en fin uke!

  4. Så fin den ble! Var pent med grått som mønsterfarge.

Legg igjen en kommentar

 
