Danmarkstur

Sist helg var jeg og Vesla på båttur til Kjøbenhavn. På turen nedover hadde vi følge med 6 strikkevenninner. Været var vårlig men med litt kald vind.

 

Kart var skrevet ut og vi koste oss på tur gjennom byens gater.

 

Her står Vesla utenfor garnbutikken Sommerfuglen. Mye fristende der inne, og en bok ble med meg hjem.

 

Etter handletur og god mat dro de andre tilbake til båten, mens Vesla og jeg dro på hotell. Og her ser dere den fine utsikten fra rommet vårt over Kongens nytorv.

 

Neste dag var vi på Experimentarium og koste oss med såpebobler og andre forsøk. På ettermiddagen tok vi båten hjemover. Og her er vi kommet til Oslo og skal ta toget videre.

 

Turens strikketøy var marssokkene på Uformelt. Rakk å bli ferdig med leggen på den andre sokken før jeg måtte hoppe over til Madness-sokk 2. I går satte jeg meg ned for å gjøre de ferdige.

 

De siste dagene her hjemme har det snødd og snødd, så nå har vi nesten mere snø enn vi hadde når de var full vinter. Så plutselig har vi de store snøhaugene på plena.

 

Nå i ettermiddag har jeg gjort ferdig sokkene. De er strikket i Fabel på pinner 2,5  og de heter circle socks.

~ av wia123 den mars 27, 2011.

2 kommentar to “Danmarkstur”

  1. Ser ut som dere har hatt en flott tur! Og så litt fri fra snøen da…håper den ender snart for folkan lengre nord også!! Ser forresten av jenta di matcher skjerfet i vinduet på strikkebutikken;-D

  2. Så trivelig det ser ut at dere har hatt det på strikke/mor-datter tur!
    Du klarte jo viderekvalifiseringen med glans, selv om det ble en treg start. Gleder meg både til aprilsokker og sm#3 jeg nå!

Legg igjen en kommentar

 
