Ullbukse av rester

I går var jeg endelig ferdig med ullbuksa til Vesla, strikket av restene etter VM-genseren. Jeg fant et ekstra rosa nøste i lageret mitt, men i tilllegg måtte jeg kjøpe 3 nye nøster. Strikket buksen ovenifra og nedover, men samtidig så startet jeg med å strikke vrangbodene neders. Skulle avslutte med den mørke rosa fargen og planen var at det ikke skulle være igjen rester. Her er buksen før sammenmasking.

Da jeg hadde fått til like mange masker på lår og leggstykke var det bare å maske sammen.

Buksen er strikket i Falk på pinner 3,5 (vrangborden på pinner3). Strikket etter eget hode i et forsøk på å tilpasse den til Vesla, er den strikket i størrelse ca 13 år. Her prøver eieren den og blir fornøyd.

Til sist et bilde av hele buksen.

~ av wia123 den april 1, 2011.

Én kommentar to “Ullbukse av rester”

  1. Kjempeflott ullbukse! Likte fargene veldig godt, og så praktisk måte å få brukt om restegarn på.

Legg igjen en kommentar

 
