En grønn Fabel

Til Bergen hadde jeg med meg en ferdig jakke som bare manglet knapper. De fikk jeg da sydd på så nå er den endelig ferdig. Strikket i Fabel på pinner 3mm etter en oppskrift fra Garnstudio. Oppskriften sa 200g og jeg hadde 4 nøster der det ene var brukt litt av. Selvfølgelig ble det litt for lite garn, men fikk lurt det til med lignende garn fra lageret.

Knappene er laget av Fimoleire, og jeg har prøvd å ta igjen fargene i selve jakken.

Og så får jeg vel vise fram garnet jeg kjøpte i Bergen. På Hillesvåg ble det 3 hesper Ask, 2-tråds. Tilbake på treffet ble det handlet Minkgarn, Kasmirgarn og noe flerfarget mykt ullgarn hos Pinnsvindesign.

Fra 1. mai har jeg satt meg et nytt mål for mine mange ufoer: Jeg skal starte hver uke med å gjøre ferdig en ufo. Først ut er et duksett i Ullteppegarn som skal toves. Jeg hadde igjen en tredjedel på den minste duken og trådfesting. Bildet er tatt rett før de ble kastet i vaskemaskinen. Nå ligger de til tørk. Tovet dem på 40 grader normalvask med halvfull maskin.

~ av wia123 den mai 4, 2011.

5 kommentar to “En grønn Fabel”

  1. Det var en fin jakke! Og utrolig stilige knapper! Har prøvd å lage knapper i fimoleire selv, det gikk IKKE så bra:p

  2. Så fin jakke. Og herlig fangst fra Bergen.

  3. Det er ein fryd når ein endeleg klarer få ferdig nokre UFO’ar ! 🙂

  4. Flott jakke!
    Og flott garnkjøp 😀
    ønsker deg en fin dag
    /myr

  5. Fin jakke! Bra du fant noe garn å gjøre den ferdig med, er så irriterende å måtte kjøpe nytt nøste når man trenger litt ekstra.
    Likte fargene på UFO-en din også, blir spennende å se hvordan det blir etter toving.
    Og Bergensgarn ja *sukk* kjenner igjen det meste her, for jeg studerte alt svært nøye i utvelgelsesprosessen;-D

Legg igjen en kommentar

 
