En ufoberetning

Juli 2005 begynte jeg på en topp i syrinfarget Svalegarn fra Dale. Mønsteret står i deres hefte nr 153. Jeg kom ca opp til ermene på bolen før den ble «lagt bort». Informasjonen har jeg lett opp på min eldste blogg. Hadde aldri trodd at den hadde ligget så lenge. Neste gang jeg finner toppen igjen i bloggen er i august året etter. Da strikker jeg ferdig bolen og nesten begge ermene. I juni 2009 dukker toppen opp i en ufoalong men jeg er ikke sikker om jeg kommer så langt at jeg får gjort noe på den. Så slik finner jeg den i ufohaugen min sist søndag.

En skikkerlig leteaksjon skaffet fram oppskriften. Alt som tilsynelatende mangler er  halskantensom må sys fast bak og det ene ermet som må syes i. En nærmere studie viser grunnen til at den ble lagt bort, ermet blir ikke fint når det er sydd i, det er for lite avrundet øverst.

Da er det bare å demontere det isydde ermet og rekke opp fellingene på begge ermene. Så strikkes ermene opp igjen men flere fellinger mot toppen.

Så i dag har jeg montert på igjen ermene og toppen er endelig ferdig etter nesten 6 år. Det ble en ufo mindre denne uken også.

~ av wia123 den mai 14, 2011.

Én kommentar to “En ufoberetning”

  1. Så nydelig den ble som ferdig. Det er merkelig med disse UFO-ene. De ser ut til å leve sitt eget liv av en eller annen grunn. Du fant jo årsaken til slutt da. Ofte er det jo bare bittelitt som står igjen også. Merkelig.
    Ha en fin søndag.

Legg igjen en kommentar

 
