Sommeren på hell

Ute regner det og jeg sitter her og undrer på hvor sommeren ble av. Det var så mye jeg skulle gjøre som jeg ikke rakk i år heller. Men en ting som jeg satte meg som mål i ferien, har jeg fått gjort nå. På forsommeren var jeg en tur i bokhyllen og fant 3 bøker som skulle leses i ferien. Og det er stort for ei som ikke har lest en bok siden hun gikk gravid med frøkna (13 år siden).Bøkene jeg fant fram var Vera Henriksen sin  trilogi Sølvhammeren, Jærtegn og Helgenkongen. Bøkenes handling forgår i trøndelag rundt 1030 og Olav den Hellige. Må si det var litt spesielt å være på konsert i borggården og skue opp på Nidarosdommen midt i denne lesingen.

Tilbake til vår egen tid så strikker jeg litt videre på mysteriesjalet, gjentar nå del 2 for andre gang. Går for å lage medium eller large.

I helga var jeg «flink» og tvinnet ferdig en 2-tråds merino som stod på rokken. Farge denim. Jeg har mere av samme ulla, men måtte sette på litt gul ull, for å få litt variasjon.

Oliven følger med meg når jeg ser på tv og ellers når jeg har litt ro, holder på med første ermet. Skal gjøre ferdig begge ermene før jeg fortsetter på bolen.

~ av wia123 den august 16, 2011.

3 kommentar to “Sommeren på hell”

  1. Det går virkelig fremover med prosjektene. Bra jobba!

  2. For et nydelig garn du har laget. Etter å ha prøvd spinning selv bittelitt, er jeg veldig imponert av de som får det til!

  3. Eg kan såvidt hugse å ha lese ei av desse bøkene for mange år sidan.. Meiner plent at eg likte ho, så kanskje eg burde finna fram bøkene att, eg òg? 🙂
    Trur sjalet blir heilt unikt og flott når det blir ferdig.

Legg igjen en kommentar

 
