Sesam del 1

Da er de først 3 hånddukkene «komplette», Alfa har fått ny topp og Max Mekker er ferdig montert. De er som nevnt tidligere strikket i Dales Free Style. Det andre settet er jeg kommet halvveis på, må kompletere med litt mere garn til Max.

Lua som vi fikk garn til på Ørskogfjell-treffet er også ferdig. Den er strikket i Gjestal Naturgarn Soft, på pinner nr 8 ( oppskriften sa pinner nr 9). Her stiller datteren som modell.

Et nøste petunia i en nydelig grønnfarge, som jeg ikke kunne gå ifra på Raumas utsalg, har blitt til en kopptue.

~ av wia123 den september 24, 2011.

4 kommentar to “Sesam del 1”

  1. For noen herlige hånddukker! Sånne har jeg aldri sett strikket før. Flott lue og kopptue også

  2. Arti å se figurene fra Sesam Stasjon. De største gutta var små da de gikk som barnetv, nostalgi 😀

    Herlig blåfarge og fint mønster på lua 😀

    Ha en strålende høsthelg 😀

  3. Herlege!! For ein del år sidan, då eg var aupair i USA, broderte eg alfa og elmo (hugser ikkje kva han heiter i Noreg) til ungane. Gav nokre fine minner å kikke på desse dukkene. Flott hue og kjøkkenklut og. Ha ein fin laurdag.

  4. Har du noe oppskrift på disse figurene?

Legg igjen en kommentar

 
