De første Dillesokkene

Den første delen av denne helga gikk med på å strikke det første sokkeparet i Norsk sokkedillekonkuransen. Min ble ferdig litt over midnatt nå i natt. De er strikket i Online supersock 100 i en lys høstfargemix på pinner 2,5. Mønsteret er det Bitta Mikkelborg som har laget til oss.

De er ikke så blasse i virkerligheten. Sokkene har to fletter. Her den på innsiden av sokken, som går ned til hælen.

Og her et bedrer bilde av den store fletta som går frem til tåa. Et lettstrikket mønster som gir nydelige sokker.

Så er det tid for å finne fram de andre strikketøyene og prøve å få noe ferdig. Disse vottene er et nytt forsøk på å bruke opp det plantefargede garnet. Disse håper jeg skal bli passende til meg.

~ av wia123 den oktober 2, 2011.

3 kommentar to “De første Dillesokkene”

  1. Sokkene ble knallfine. Herlig farge også :O)

  2. Kjempefine sokker!
    Jeg følger med på avstand jeg, dvs jeg er ikke med på sokkedillen. Jeg gleder meg veldig til vi andre og kan få kloan i dette nydelige mønstret, hun er rå denne Bitta. Det er bare å heia på dere alle sokkestrikkere!
    Ønsker deg en fortsat fin søndag!
    Pernilla

  3. Sååå fine sokkene ble! 🙂

Legg igjen en kommentar

 
