Vottene mine

Vottene mine ble ferdig på tirsdagen, men så mye annet har fylt tankene de siste dagene. Men her er vottene strikket i hvit Østlandsgarn og plantefarget Kanpanjegarn i fargene:Alunbeise t med Nesle og Indigo lys blå, og Alunbeiset med or og Krapp60 grader første bad. Mønster fra Norske votter , Lillehammervotten. Strikket på pinner 2,75 og 3,5.

Nå strikkes det julekrybber rundt i mange hjem. Jeg har startet en litten along på Hobbyboden som går fram mot jul. Her er noen av figurene som har dukket opp i løpet av helgen. Satser på at de skal få litt mere personlighet i løpet av uka.  Mønsteret står i Jean Greenhowe sitt hefte Christmas Spesial.

~ av wia123 den november 6, 2011.

2 kommentar to “Vottene mine”

  1. Veldig, veldig fine votter.
    jeg gleder meg til å se hele julekrybben ferdig. Skulle ønske jeg orket å strikke en slik.
    Ønsker deg en fin søndag.

  2. Flotte votter. Beundrer dere julekrybbedamer og gleder meg til å se resultatet av alongen deres.
    annelive

Legg igjen en kommentar

 
