Knitted babes

For en  par år tilbake kom det en bok med noen rare, «stygge» dukker, men likevel falt jeg for dem. Jeg begynte på en, men ble aldri ferdig med håret. En herlig «skjønnhet» med blek hud, orange hår og sjøgrønne øyne. Nå har jeg tatt den frem og skal ha den i adventskalenderen til Vesla. Hun har i flere år omtalt dukken som sin!

 

Forløpig har hun bare fått seg en kjole og en truse for å se litt anstendig ut.

 

Både dukken og klærne er strikket i Mandarin Petitt. Her kommer et diskre bilde av undertøyet.

 

I går var vi hos tantebarnet og feiret 1-årsdag. Moro så se hvordan små unger tar slike feiringer, skulle vært spennende å vist hva de tenker. Bildet er av min mors nydelige kavringkake, den må jeg huske å få oppskrift på.

~ av wia123 den november 10, 2011.

6 kommentar to “Knitted babes”

  1. Flott dukke! Gratulerer med ny Olive også! Flink har du vært, vennen!

  2. Så herlig dukke ,du har strikket

  3. Så utrolig stilig!

  4. Morsom og annerledes. Men spørs om den får seg noen friere før skjønnhetsoperasjon..?

  5. For en herlig dukke!

  6. Søt!

Legg igjen en kommentar

 
