Vinterferieakiviteter

Datterern min og jeg har lenge snakket om å farge klær. Fargene ble kjøpt sist høst, men det har liksom aldri blitt tid til det. Denne uken er det vinterferie og i dag har også jeg tatt meg fri. Dagen startet med å finne i tøy som kunne bli med på fargeeksperimentet. Her er den ene av to hauger med klær.

Her er pakkene med fargestoff klare til å brukes. Datteren har valgt den turkise, mens jeg skal bruke den lilla.

Her henger begge fargingene til tørk, etter 2 omganger i vaskemaskinen. Moro å se hvordan mønster kommer fram.

Vi har kost oss med litt annet i dag også, vi har pyntet lys sammen. Du kan jo prøve å gjette hvilke 2 datteren har laget!

~ av wia123 den februar 23, 2012.

5 kommentar to “Vinterferieakiviteter”

  1. KULT!!! Veldig kjekt å farge! OG KJEMPEKOSELIG å gjøre ting sammen!!! Jeg er lærer og er heldig som har vinterferie sammen med datteren min hele uka. Til nå har hun faktisk vært mest opptatt av skolearbeid (prøver å få henne il å ta helt fri, men….), har noen presentasjoner + en franskprøve til neste uke …ja, ja. MEN i dag skal vi først ut på ski, så blir det strikking på strikkemaskin etterhvert 🙂 ØNSKER dere en RIKTIG GOD HELG!!!

  2. Så koselig dere har hatt det 🙂 Jeg har ferie neste uke, og gleder meg stort. Har masse planer og ideer om ting jeg ønsker å gjennomføre, men det spørs vel om uka er lang nok 🙂

  3. Ser ut til at fargingen var en suksess. Ble jo skikkelig fine etterpå. Kanskje jeg skulle gjort det samme. Har så mye som en gang i tiden var hvitt.

    Kjempefine lys.:)

    Ha en herlig og kreativ helg.

    Klem fra Meta

  4. Så lurt å farge klærne! Og veldig flotte farger! Hvordan gjorde dere det? Altså: hvordan funker sånn farge? Og hvor får man kjøpt det?

Legg igjen en kommentar

 
