Helt i Ørska

Da er man kommet tilbake til normalen etter en 4-dagers strikketur på Fjellstova ved Ørskogfjellet.  Antid like koselig å treffe nye og gamle «strikkevenner».

Jeg hadde tatt med meg 2 av de gjenværende prosjektene i bøllewip 4. Jakken min fikk jeg heklet ferdig bolen på og ermene ble strikket ferdige. I kveld har jeg fått sydd ermene på plass og nå er glidelås innkjøpt.

Mitt andre prosjekt var vottene som jeg skal lage mønster til. Satt på toget nedover til treffet og tegnet. Det første utkastet ble rekt opp, da jeg syntes skiløperen lignet et troll.

En «lettvint» prøvelapp ble laget.

I dag ble jeg endelig ferdig med en vott, minus tommel. Har ikke laget mønsteret til tommelen.

Ut av vaskemaskinen kom det i dag et par tovede tøfler til yngstemann. Vanskelig å ta bilde når de sitter på føttene hans til «blokking». De er strikket i mine siste rester av sort og grått tovbart garn som PerGynt, Mor Åse og Safir.

~ av wia123 den september 12, 2012.

Legg igjen en kommentar

 
