Og rokken den går

I september var jeg en søndag på bygdemuseumet vårt og spant. Her står rokken i den gamle butikken på «Teigen» ved Selbusjøen. Jeg hadde funnet tak i litt hvit merinoull som jeg kammet med en kaninbørste og så spant.

 

Sist søndag var jeg på spinnetreff og da tvinnet jeg opp denne ulla til et søtt lite hespe.

 

Nå er den blåmelerte ulla tilbake på rokken. Har spunnet opp 400g så nå skal jeg tvinne litt før jeg spinner opp de siste 200g.

 

Sist torsdag passerte jeg halvveis til 100, og nå sist lørdag ble jeg sent på dør med beskjed om å komme hjem etter en time. Litt spent på hva barn og resten av slekta hadde funnet på. Vel hjemme igjen var det dette synet som møtte meg på kjøkkenet: Nytt kjøkkenbord med 8 stoler og 2 ekstra klaffer. Nesten som en har fått seg et helt nytt kjøkken!

 

Både jeg og Tassen var en tur til frisøren her før «feiringen» Tassen fikk klipt labbene, snuten, ørene og litt stussing av lengden på pelsen. Det gikk utrolig bra til å være første gangen han var under saksa.

 

Jeg har endelig fått startet opp med den største oppgaven i Bøllewip5, min røde ribbestrikkede genser. Jeg har kommet godt igang med første ermet. Litt nedtur å oppdage at jeg bare hadde kommet halvveis opp til ermene på bolen, men hvis jeg strikker litt hver dag så går det nok bra.

 

Jeg har begynt å tenke litt på julegavene også. Så i går kveld startet jeg opp med en hals i Iris fra Rauma og tynn alpakka fra LaCancha.

~ av wia123 den oktober 9, 2012.

Én kommentar to “Og rokken den går”

  1. Flotte spinneresultater og hjertelig tillykke med jubileet og nytt kjøkkenmøblement 🙂

Legg igjen en kommentar

 
