Akrylsau og myk ulljakke

Etter en hard innspurt i går ble jakken min i DK Wollmeise ferdig. Hele 10 knapper ble sydd på. Det holdt med de 3 hespene jeg hadde. Jakka er strikket på pinner 3,5 etter noen bilder og ideer ifra hodet mitt. Fargen er heavy metal. Ermene er nesten ensfargede mens bolen har tydelige sjatteringer.

328

Her en detalj fra den ribbekanten med hull.

327

Sauen Shaun ble også ferdig i går. Jeg hater oppstrifter med dårlige monteringsanvisninger. Jeg aner ikke om foran og bak på kroppen ble rett. Men sluttresultatet ble ikke så ille.

331

I føttene ligger det 4 kronestykker og  i beina er det 4 trepinner.

329

Skal jeg lage noen flere slike så vil det bli gjort endel forandringer på mønsteret. Sauen er strikket i garnet som fulgte med pakken, vi snakker mye akryl her!

330

Den siste jakken i Røros lammeull ble ikke ferdig i går, jeg mangler å sy i ermene og lage knappestolper. Jeg tar meg fri fra denne i dag.

Jeg har vært og funnet fram garn til 2 av de nye bøllewipene. Denne gangen blir det enda et prinseteppe i grønt Eddagarn og så blir det en ribbestrikket topp til frøkna i Onlinegarn med silke, kjøpt på den første tysklandsturen vår.

401

~ av wia123 den april 1, 2013.

2 kommentar to “Akrylsau og myk ulljakke”

  1. Nydelig jakke! Og sikkert super å ha på også:-D
    Sauen er morsom, liker fremdeles han Shaun jeg.

    Ja,og lykke til med genseren i neste innlegg, rett vrang er ikke moro men det blir veldig pænt.

  2. Liker sauen Shaun, den ble fin 🙂

Legg igjen en kommentar

 
