Særós ferdig

Datterens genser er ferdig. Jeg måtte rekke opp første forsøk på hals og fjerne siste felling. Halsen føltes for trang så da prøvde vi med flere masker og større pinner enn oppskriften tilsa. Genseren er strikket i Wollmeise DK i fargene Himbeere, junge maus og heavy metal på pinner 4,5mm. Mottakeren ble vendig fornøyd med sin myke og varme genser.

1007

Her et nærbilde av mønsteret i halsen. Behagelig å strikke gensere med rundfelling, når strikkingen er ferdig er det bare å feste noen få tråder og så er plagget ferdig. Mønsteret er fra heftet Lopi 33, mange fine modeller der.

1008

Ferdig med et plagg og påbegynt mange nye. Yngstegutten ønsket seg votter og til sist fant vi et mønster han kunne like. Koksgrå og ubleket Heilo ble kjøpt inn og i går kveld fikk jeg startet opp.

1004

Frøkna ønsket seg votter for å bruke når hun syklet, noe ala disse. Så da var jeg en tur i kjelleren og fant frem 2 nøster Hverdags fra DSA og startet opp. Det er modell 12 jeg strikker.

1006

Jeg har så vidt startet på jakken min i årgangsgarn også. Jeg har faktis samme fargenr som den i oppskriften også. Selvsagt var modellene vide da dette mønsteret ble laget, men nå har jeg lagt opp til S og den blir alltfor stor. Jeg må foreta noen flere beregninger før jeg strikker videre/rekker opp. Garnet er noe herk å strikke med «Cotton Frise» men det blir et godt koseplagg tror jeg. Fargen er mye grønnere enn på bildet.

1005

~ av wia123 den oktober 13, 2013.

Legg igjen en kommentar

 
