Romjulsstrikk

Innimellom arbeidsdagene i romjula prøver jeg å få ferdig endel prosjekter. Det er litt godt å kunne starte det nye året med nye produkter og god samvittighet. I dag har jeg sydd i glidelås i hele 2 jakker, er superimponert over meg selv. Jakka i lett lopi har ligge lenge ferdigstrikket, men nå har den endelig blitt forvandlet fra genser til jakke. Jeg sydde i glidelåsen på maskin men prøvde meg på en ny teknikk. Jeg sydde på begge glidelåsdelene og zikkzakket, deretter klippet jeg opp og sydde fast kantene for hånd. Det ble en mye stødigere kant og jeg slapp denne bølgete kanten som lett blir når du syr med maskin i strikk.

1225

Strikket på pinner 4,5 i lett lopi etter en islandsk oppskrift. Her en detalj  av mønster.

1224

Til jule ble det både fine håndlagede gaver og spiselige gaver. Her litt av de håndlagede.

1223

Og så en spisselig en, belgisk sjokolade. Trenger vel ikke å fortelle at den er historie nå.

1227

På min grønne jakke, holder jeg på med ermene. Men den var heldig i dag og har også fått seg glidelås.

1226

~ av wia123 den desember 29, 2013.

Legg igjen en kommentar

 
