Ting på gang

Jeg har aldri klart å holde meg til 1 prosjekt om gangen og det kan være en av grunnene til ufohaugen min. De siste par årene har jeg blitt betydelig flinkere til å gjøre ferdig ting. Den store bøygen har alltid vært monteringen. Nå har jeg satt meg som mål å bruke lørdagene til å montere. Så da er det bare å finne fram de ulike strikketøyene og nål og saks.

Stripegenseren har ferdigstrikket for og bakstykke og så har jeg så vidt begynt på et erme. I skriven stund har jeg fått festet trådene og sydd på skuldersømmene.

206

Jeg har startet på en vest i DK wollmeise. Det ene nøstet er i fargen Taube og så har jeg et nøste fra før i Fliderbusch. Tilsammen håper jeg å få nok til en vest. Jeg har tatt utgangspunkt i en Dropsoppskrift, men jeg har lagt til litt hullmønster.

204

Innimellom strikkes det på A&C dukkeklær. utrolig spennende å se hva fint man kan trylle ut av små garnrester. Jeg skal prøve å få startet på en dukke i løpet av helga. Litt greit å ha noe å prøve klærne på.

205

I tillegg skal jeg prøve å få sydd i en glidelås i en jakke, og så har jeg et par andre småprosjekter på gang. Her en dukkekjole i Røros lammeull og en dukkegenser i sokkegarnrester. Da har jeg vel nevn det meste av det jeg holder på med på strikkefronten for tiden. Skal se om jeg får lagt ut i morgen oppdaterte bilder av monteringsarbeidet.

207

~ av wia123 den februar 8, 2014.

Legg igjen en kommentar

 
