En ufo har landet

En gang kjøpte jeg meg tynt grått garn og planen var å strikke meg en jakke. Et forsøk ble startet opp en julaften for flere år siden mens vi så på Askepott (Askepottalong). Et par år etterpå ble forsøket rekt opp igjen og begynt på nytt. Til sist ble det en jakke, men istede for de planlagte knappene ble det bestemt å sette i glidelås. Lenge ble jakken liggende der uten stolper. Til sist ble de strikket, og nå  endelig har den fått seg glidelås.

216

Jeg sydde først fast glidelåsen med 2 maskinsømmer på hver del. Så sydde jeg stolpene fast på vrangen for hånd.

214

Endelig var jakken ferdig.

218

 

Selve modellen har jeg komponert selv med ulike border tatt fra setesdalkofter.

215

Mønsteret har fått litt spreke farger for å live opp i det stilrene grå.

217

 

Og til sist et bilde av jakken med meg inni. Sitter som støpt, absolutt et prosjekt jeg vil få mye glede av.

213

~ av wia123 den februar 16, 2014.

2 kommentar to “En ufo har landet”

  1. Skikkelig LEKKER jakke!

    Kos deg og ha en herlige kwell 😉

    Klem Vibbedille 😉

  2. Så flott å se at flere enn meg har ufoer liggende. Ettersom din ufo ble så veldig fin når du nå ferdigstilte den, så er det kanskje håp for mine ufoer også etterhvert 🙂
    Ha ei fin uke.

Legg igjen en kommentar

 
