Tivoli og VM på en gang

Da har en årgangsufo endelig landet, jakken Tivoli av Hanne Falkenberg. Den ble kjøpt som garnpakke hos Pinnsvindesign i Bergen på min første bergenstur, kanskje var det i 2006.

519

 

Jakken er strikket på pinner 3mm, og for første gang har jeg strikket et helt plagg på bambuspinner. Garnet er Shetlands ull 2-tråds.

520

 

Jakken manglet bare et og et halvt erme, men slik hadde den ligget i mange år. Jeg fant ut at den ikke ville passe meg og da forsvant motivasjonen til å gjøre den ferdig. Nå har jeg funnet ut at min mor skal få den til bursdagen sin og så var det plutselig bare koselig å strikke på den igjen.

516

 

Jeg lovte yngstegutten genser til påske, men jeg ble ikke ferdig med monteringen og så har den blitt liggendes til i dag. Nå har den fått sydd på maskesting og glidelås og er overlevert.

517

 

Genseren er strikket etter Dale sin oppskrift på «skikytter familiegenser 2013». Den er strikket på pinner 3 og 3,5 i sort og hvit Falk og mørk rød Smart. Jeg endte opp med Smart da ingen andre garnmerker hadde en passende rødfarge. Kan nevne at gutten er ganske bestemt i fargevalget.

518

 

~ av wia123 den mai 25, 2014.

Legg igjen en kommentar

 
