Februar

Da kan jeg vise frem de siste av januars ferdige ufoer. Blusen fikk siste finnish i dag, mens skjørtet ble ferdig rett før helga. Alle 3 «Tjorvenplaggene» ble påbegynt på ferie på Rhodos i 2013. Strikket i diverse sokkegarn på pinner 2,5.  Oppskriftene er hentet fra boken Strik til dukken av Else Kragh (dansk) 1973. Forandret på skjørtelengder mm. Bildet viser en Pusledukke og en Tjorvendukke.

204

Ny måned og nye prosjekter. Jeg har funnet fram 4 «nye» ufoer. Biesokkene som nå endelig skal få sine merker, en liten Gnom, en rosa dukkekjole og en hakket klut/håndduk.

202

 

Nye prosjekter må vi jo også ha. I februar er planene å lage en hundegenser til Tassen i Per Gynt-garn, et lite sjal i kashmir til meg og en genser (Pt-design).

201

 

Fra januar blir det å fortsette på tanks-tøflene, blir en utfordring med mange små deler etter hvert. Dessuten øyner jeg håp om å få startet på jakken min i Lammeull.

203

 

~ av wia123 den februar 1, 2015.

Legg igjen en kommentar

 
