En liten garnhistorie

Sist høst var jeg på strikketreff i Hegra. Der var også garnbutikken Fortuna og jeg dro ikke tomhendt derifra. Det ble innkjøp av Semillagarn til en stripete genser.  Genseren ble fort ferdig den, men den ble passende til datteren og ikke til meg.

 

931

 

Tilbake satt jeg med en hel del rester. Da kom jeg på å ta meg en tur i garnlageret og der fant jeg samme type garn i rødt pluss et enslig nøste hvitt. Dette hadde blitt kjøpt inn på et strikketreff i Bergen for flere år siden. Jeg kunne bruke det røde sammen med restene mine, men først burde jeg jo lage noe av det røde. Da kom ideen om å strikke meg en jakke. Og slik ble den, en enkel lett innsvinget jakke etter eget hode. Og dennne gangen var jeg litt heldigere for den passet meg.

 

325

 

Nå var alt klart for å sette igang med resteprosjektet mitt, en genser til meg selv. Jeg gikk ut fra samme fasongen som jakken, med ermfellinger som skulle minne om isydde ermer. Ermene skulle bli stripede ogbolen skulle få større ensfargede felt. Restene mine til venstre på bildet.

 

403

 

For å være sikker på å ha nok garn ble det kjøpt inn 4 grå nøster en strikkekafekveld på Løkken her i vår. Og slik ble restegarnprosjektet mitt.

 

524

Men alt garnet var jo ikke brukt opp så jeg gikk igang med en babygenser, også den etter eget hode.

 

527

 

Nå begynte det å bli vanskelig, bare 50g igjen og det i 9 ulike farger. Jeg tok sjangsen på et par babysokker og da var det bare 26g igjen. Her er oppstarten på neste prosjekt. Nå hadde jeg kommet så langt at den ene fargen ikke rakk lengre enn til opplegget. Er det resteprosjekt så er det resteprosjekt.

 

610

 

Nå har jeg endelig brukt opp absolutt alt garnet. Den lengste resten som ble kastet var knapt over halvmeteren. Tofargede babysokker og mangefarget dukkekjole. Og ABSOLUTT alt garnet brukt opp. Elsker slike prosjekter.

 

609

~ av wia123 den juni 10, 2015.

Legg igjen en kommentar

 
