Opppussing på gang

2 ferieuker er over og tiden har gått så altfor fort. Ikke har jeg rukket alt jeg planla, men litt har skjedd her hjemme. Et av loftsrommene ble ryddet for rask og rot.

708

 

Planen var å gjøre det om til et koselig gjesterom.

709

 

Første etappe var å male rommet. Med kroker og vinkler var maskeringsjobben en liten utfordring. Men til slutt kunne selve malingsarbeidet begynne.

705

 

Gardiner ble sydd og gammelt sengeteppe som min farmor heklet til meg ble funnet fram.

710

 

Plastkasser med barneleker er skjult under sengene.  Jeg skal finne fram noen fine bilder å henge opp på veggene i løpet av vinteren. Litt vanskelig å se, men i den lille dukkesengen ligger de 7 dvergene og slapper av. De siste dagene har vi gått løs på wcen på loftet. Også der blir det lysere vegger og kanskje nye gardiner.

707

 

Litt håndarbeide har det også blitt i ferien. Dette garnet er spunnet på rokken og tvunnet 2-tråds, BFL-ull. Jeg har en bunt til av denne ulla som er på rokken nå.

703

 

Et lite pusleri på pinner 2,5 som nå snart er ferdig.

706

 

Jeg har også kommet igang med jakken i Lett Lopi som jeg kjøpte garn til på Island.

704

 

 

~ av wia123 den juli 16, 2016.

Legg igjen en kommentar

 
