Edinburgh

På strikketur til Edinburg. På første dags guidede tur kom vi inn i denne gaten. Jeg fikk en rar følelse av disse husene hadde jeg sett før og det stemmer nok. De er et av bildene som kommer opp når jeg starter opp pc’en min med windows 10, da tatt fra motsatt ende av gaten.

 

Første dag bød også på whiskysmaking med film og omvisning. Vel whisky er ikke noe for meg.

 

Vi var innom den store ganrnfestivalen på den andre dagen. Og her er min beskjedne fangst. 330g eksklusivt garn (det hvite er ren kashmir). I tillegg ca en kilo fiber og en oppskrift.

Tilbake i byen skulle vi drikke eftermiddagskaffe og da så vi rett opp må Edinburgh slott som er bygget på en gammel vulkan.

Dagen etter tok jeg meg en tur på egenhånd i byen. Jeg gikk gjennom gamlebyen og opp på slottet. Siden jeg ført var der så ble det en runde rundt inne på selve slottet også.

Husene i byen ser litt spesielle ut med alle pipene som ikke lengre er i bruk.

 

~ av wia123 den mars 17, 2017.

Legg igjen en kommentar

 
