Det var en gang et hull

To par nattsokker av alpakka har fått store hull på hælen. Selvsagt kunne jeg ha strikket nye, men det er litt moro å få ting til å vare litt lengre iblandt.

 

Ved hjelp av maskesting og nål og pinner ble de 2 parene så godt som nye. 7g alpakka ga meg altså 2 par brukbare nattsokker. Siden jeg ikke hadde rester av orginalgarnet ble det brukt hvitt og grått garn, men hvem skal sjekke føttene mine når jeg sover.

Neste helg er det Spinnetreff og da bør genseren min av håndspunnet være ferdig. Jeg har festet alle tråder så nå gjenstår bare å få rett lengde på bolen og kanskje gjøre litt med halskanten. Så da har jeg håndarbeidsplanene klare frem til fredagen.

~ av wia123 den mars 19, 2017.

Legg igjen en kommentar

 
