Ny vev i hus

I forje uke kom jeg over en vev på finn.no. 2 dager etterpå var den kommet hjem til meg og i helga hjalp frøkna meg med å sette den sammen. Jeg må få laget et ekstra sett med vipper, hovler og veksler før jeg setter opp renning på den. Gleder meg til den kan veves på. Det første som skal på er en 22m lang renning til mattevev som fulgte med. Den har fått seg et eget rom på loftet. Vevbredden er 90cm.

 

Straks ferdig med å strikke den siste grytkluten med sauer, fikk akkurat nok grønt garn, var ca 20cm igjen.

 

På Rodos var vi innom en brodeributikk. Det ene skal frøkna ha det andre er til meg. (Selvsagt er det jeg som skal brodere).

~ av wia123 den juni 13, 2017.

Legg igjen en kommentar

 
