Sommerpyssel

De siste dagene har det vært sommer her. Og når det blir varmt orker man ikke å holde på med noe så lenge av gangen. Så jeg pusler litt her og litt der. Jeg har liggende 5 poser med oppskrift og garn til noen små hekledyr. De skulle egentlig være med på sydenturen men posen med heklenål ble gjennglemt hjemme. Nå har jeg så vidt begynt på igjen men går ikke fort med slikt småpyssel.

 

Boleroen i kasmirgarnet fra Edinburgh er for tiden buss-strikk. Med bare 2 hesper er det en viss spenning med om jeg får nok garn.

 

Her forleden hentet jeg hjem «en» gratis vev fra en anonnse på Finn. I ettertid viste det seg å være 2 vever. Den ene har jeg nå båret opp alle delene til på vevrommet. Så får jeg håpe at jeg får litt hjelp her en dag til å sette den sammen.

 

Denne har renningen ferdig på garnbommen, men desverre har veven bare 2 skaft og ingen kontramarsj. Men se ikke bort fra at det kan bli ordnet. Ellers kommer denne fra en svensk vevstolfabrikk.

 

~ av wia123 den juli 23, 2017.

Legg igjen en kommentar

 
