Heldress til en kommende baby

FERDIG !  Endelig ferdig med babydressen, skal bli en god stund før jeg «koser» meg med et Drops-mønster igjen. Dressen er strikket i Dale babyull på pinner 2,5. Garnet  er det som ble igjen etter babystrikket til forje baby  som nå er 1 år.

Her et nærbilde av mønsteret på bærestykket. Det skulle egentlig vært en mønsterfarge, men for å få både bunn og mønsterfarge på samme side når de skulle strikkes, sjonglerte jeg med to rosafarger.

Guttens jakke holder jeg også på med. Her er innsiden på ryggen, for å vise at den har en liten stripeeffekt. Det ser ut som om jeg må rekke opp begge ermene for han vil ha en annen flette enn den jeg har laget. Må nok bare gjøre det skal han bruke den. Men først skal jeg lage ferdig selve jakken.

Her er et prosjekt som jeg begynte på i fjor, men som jeg nå kommer til å rekke opp. Begynte på et sett til BB men pinner 3 og Smart blir altfor kompakt etter min smak. Så nå bruker jeg garnet til et sett i dette heftet isteden.

~ av wia123 den februar 11, 2012.

2 kommentar to “Heldress til en kommende baby”

  1. Så nydelig denne ble 🙂 kjempefint mønster 🙂

  2. En flott dress, heldige babyen som får denne.

Legg igjen en kommentar

 
