En liten vinterkåpe

Kåpen er ferdig og jeg fikk nok garn. Hadde hele 32g restegarn igjen og så jeg da som var redd for å gå tom. Dagen etter oppdaget jeg at jeg hadde enda et nøste liggende, men sånt kan skje den beste med rot i krokene.

106

 

Knappene er kjøpt nye og ble bestemt av frøkna. Kåpen er strikket i noe jeg tror er Duett på pinner 4mm. Oppskriften står i Sandnes sitt hefte 0907. Størrelse 2 år.

103

 

Siden jeg endte opp med «så mye restegarn» så gikk jeg på leting etter et hattemønster. Og fant dette hos Drops. Barn 24-15. Hatten er heklet med nål 4mm i størrelse 3/5 år men jeg tror den ble litt større. Etter litt tilpassning på siste runde, satt jeg igjen med ca 40cm garn. Det må jeg si meg fornøyd med.

105

 

Er ferdig med det røde på den ene siden av løperen. Et par julekurver og brystet til den ene dompappen synes. Jeg har telt og telt så feltene skal være rett plassert.

104

~ av wia123 den januar 13, 2016.

Legg igjen en kommentar