Sirdalskofte

 

Da er endelig sirdalskofta ferdig. Jeg har brukt 3 farger istedenfor 2 for å få utnyttet lagergarn. Ermene er litt større og lengre i forhold til bolen, ellers er oppskriften fulgt. Oppskrift fra Dale og den ligger ute på deres sider. Garnet er 3-tråds Raumagarn og den er strikket med pinner 2,5 og 3,5. For å få nok av bunnfargen var jeg innom Husfliden i Tromsø i påskeferien, og der hadde de rett farge med nøyaktig samme partinr!

507

 

Kofta er allerede vasket for å teste krymp og farveekthet. Først strikket jeg et par lapper som ble testet i maskinen. Siden dette var mitt første forsøk på å klippe uten å sy med maskin først, så ble også dette testet på lappene.

504

 

Helgas utfordring er å få sydd ut datterens normørsbunad. Den ble sprettet opp sist søndag og i går og i dag har jeg sydd sammen vesten i sidene. Det har gått over all forventning, så i morgen skal skjørtet sys på igjen. Og på 17.mai kan hun få bruke bunaden sin igjen.

508

 

Jeg må bare vise fram hvor fine broderiene mine ble med rammer på. Nå mangler jeg bare å få dem opp på veggen.

506

 

Siden været har vært så fint de siste dagene har jeg tatt meg tid til litt spinning på terassen. Ferdig med en fiberbunt med nube poison. Gleder meg til å kjedetvinne denne.

505

 

~ av wia123 den mai 6, 2016.

Legg igjen en kommentar

 
